Nurreez's Lurvely Lalink~>

Friday, December 31, 2010

part 7 ~>Andai Esok Hari Terakhirku...

Salam sume...korg sehat? lama Nurreez tak online...rindu kt Nurreez x? hihi...okey, untuk memenuhi permintaan, Nurreez uploadkan part 7 ni k...bace tau...read, feel, touched n enjoy bebeh.....:))))))



Oppss....ter upload gamba my shy prince, Young Saeng ss501 ni plak....halal jela ek...(lg pun Nurreez skang ni tgh mabuk cintan dgn die...oh Young Saeng...~sila abaikan...~  hihihi)

“Hasya, jom keluar makan kat pekan malam ni. Abang Kal belanja. Eni, jomlah join sekali. Nak?” Aiman Heykal mempelawa Hasya dan Eni petang itu setelah mereka selesai bermain tenis bersama.
Hasya yang terlalu naif untuk memahami, bersetuju. Namun, Eni memberikan jawapan berbeza.
Okey jugak. Lama tak makan ikan bakar kat Kuala Perlis tu. Eni, jomlah keluar makan sekali malam ni. Asyik kita orang berdua je keluar. Aku tau kau suka makan ikan bakar kat situ, kan?”
Sambil matanya menjeling ke arah Aiman Heykal, Qurratuaini cuba memberikan isyarat untuk menolak pelawaan lelaki itu.
“Sya, aku penatlah. Kau orang pergi berdua sudahlah. Eh, dah pukul berapa dah ni! Sya, jom balik. Bye, Abang Kal.”
Lantas, tangan Hasya ditarik meninggalkan Aiman Heykal. Lelaki itu hanya tersenyum sambil matanya tidak lepas dari memandang susuk tubuh Qurratuaini yang langsing dan cantik itu berlalu pergi.
“Tak nak jumpa akulah tu. Tak apa, Eni. Aku akan bersabar. Sampai masanya nanti, aku akan buat kau cair jugak. Tengoklah nanti...” Aiman berkata-kata di dalam hati.
Setelah itu, dia lantas mencapai telefon bimbit dan menghantar pesanan ringkas ke telefon bimbit Qurratuaini.

Eni, Kal akan tunggu sampai pintu hati Eni terbuka untuk Kal.
Kal akan setia menanti...
Walau untuk seribu, sejuta tahun lagi...
Love you...

Setelah selesai solat Maghrib, Hasya lekas-lekas bersiap. Seperti biasa, Hasya mengenakan baju kurung sementelah itulah sahaja jenis pakaian yang Hasya rasakan selesa untuk dipakai tidak kira masa dan tempat. Dari zaman sekolah sehinggalah ke zaman Universiti, Hasya hanya akan memakai baju kurung ataupun kebaya labuhnya untuk ke mana-mana waima ke kafeteria sekalipun. Itupun, kebanyakan baju-baju kurungnya dijahit sendiri oleh Hasya. Cuma ketika beriadah sahaja Hasya akan memakai t-shirt dan juga seluar track suit. Waktu lain, sorry lah.
Untuk temujanji malam itu, Hasya Alanna memilih untuk mengenakan baju kurung berbunga merah dan hitam sebagai warna tanahnya. Kepalanya pula dilitupi tudung bawal berwarna merah hati. Wajahnya hanya dilapisi nipis dengan bedak kompak. Bibirnya cuma dialis dengan lipbam. Matanya yang sememangnya bundar itu tidak langsung dicalit dengan sebarang penggaris mata, maskara mahupun pembayang mata berwarna-warni. Akhir sekali, dicalitkan sedikit haruman ke pergelangan tangan dan tengkuknya. Sungguh minimalis dan sederhana sekali sebagaimana kebiasaannya. Tidak pernah dihiraukan kata-kata yang seringkali mempersoal cara pemakaiannya itu. Itulah Hasya Alanna.
Perfect!” Hasya sedikit terjerit tanpa menyedari Wani memerhatikannya.
“Amboi, cantik-cantik, wangi-wangi ni nak ke mana? Keluar dengan pakwe kau tu lagi la ni ek. Betul tak?” Wani mula bertanya setelah hanya berdiam diri dan memerhati setiap gerak geri Hasya. Hasya dilihat begitu ceria hari itu. Adakalanya bernyanyi-nyanyi kecil dan tersenyum sendirian sambil mengenakan pakaian di badan dan solekan di muka. Tidak syak lagi, Hasya sedang dilanda ombak cinta...
“Pakwe? Eh, memandai je. Aku mana la ada pakwe. Kau pun tau kan. Aku nak keluar makan dengan Abang Kal la. Dia ajak Eni sekali, Eni pulak tak nak. Terpaksa la keluar berdua je. Kau nak ikut?”
“Ikut? Isy, tak nak aku! Mana boleh kacau date orang. Tak baik. Hehehe...Eh, semenjak dua menjak ni bukan main rapat lagi kau dengan Abang Kal tu! Kau dengan dia ada apa-apa ke?”
“Berapa kali kau nak tanya soalan yang sama ni? Aku dengan dia kawan je la. Tak ada apa-apa yang lebih dari itu. Ada faham?”
“Ha, ni yang aku malas nak tanya ni! Direct... tu je la jawapan kau. Tak ada ke jawapan yang menarik sikit?”

Selesai bersiap, Hasya menjenguk keluar tingkap. Biliknya yang bertentangan dengan jalan masuk ke kolej kediaman yang didiami begitu strategik sekali untuk melihat kenderaan yang lalu lalang di kawasan kolej. Hatinya berbunga apabila ternampak kereta Honda Jazz berwarna hitam metalik, melintas masuk ke kawasan kolej. Itulah kereta Aiman Heykal. Dia pasti sekali setelah beberapa kali menaiki kenderaan tersebut. Ada senyuman terukir di bibirnya...
Aiman Heykal pula yang pada mulanya tidak bersemangat untuk keluar malam itu bertukar ceria setelah Qurratuaini menghantar pesanan ringkas ke telefon bimbitnya.

Kal....Eni, nak kita jumpa malam ni...
Jemput Eni kat kolej pukul 8.30...

 Tiba-tiba telefon bimbit Hasya berdering. Tertera nama ‘Abang Kal’. Hasya pantas menekan punat angkat.
“Hasya, Abang Kal tak boleh keluar la malam ni. Ada hal sikit. Kena balik rumah. Urgent sangat. I have to cancel our date. I am really sorry...”
‘Oh, iya ke! Tapi tadi Sya macam nampak....”
Tuuuuttttttttttttttttttt...
Tanpa sempat Hasya menghabiskan kata-katanya, panggilan dimatikan.
“Kenapa Sya? Tak jadi pergi ke?”
Namun, Hasya hanya mendiamkan diri. Entah mengapa, hatinya terasa pedih dan sakit. Persoalan Wani dibiarkan tanpa jawapan. Hatinya juga tidak tenteram. Tak jadi? Habis, tadi tu bukan ke kereta dia! Buat apa dia datang hostel aku kalau nak cancel...? Hasya tertanya-tanya sendiri.

Di suatu sudut kedai ikan bakar itu, kelihatan lelaki itu sedang duduk menghadap Qurratuaini. Kedai yang selalunya menjadi tempat kunjungannya dan gadis yang menjadi umpan untuk memancing hati Qurratuaini iaitu Hasya Alanna menjadi tempat pertemuan mereka pula malam itu. Dia serta-merta membatalkan janji temu dengan Hasya apabila Quratuaini mengajaknya untuk berjumpa. Apa perlunya umpan lagi andai ikan sudah melompat ke darat....Peluang itu tidak boleh disia-siakan.
“Kal, kalau Kal betul-betul sayangkan Eni, Kal kena tunaikan permintaan Eni yang satu ni. Eni nak Kal janji. Boleh?”
“Eni, Kal sanggup lakukan apa sahaja untuk Eni. Itu janji Kal pada Eni. Cakaplah, apa dia?”
“Eni nak Kal couple dengan Hasya sebagai tanda Kal betul-betul sayangkan Eni.”


What? Couple dengan Hasya? No, no. Tak boleh jadi macam ni. Benda lain Kal sanggup buat tapi yang ini, I am so sorry. Kal tak boleh tipu diri Kal. Kal sayangkan Eni. Bukan Hasya. Hasya tak ada erti apa-apa dalam hidup Kal. Kal cuma rapat dengan dia semata-mata untuk rapat dengan Eni. Eni tau tak?”
Okey, kalau macam tu, hubungan kita sampai di sini saja. Eni nak Kal lupakan Eni.”
“Eni...! Okey, okey. Kal akan buat apa yang Eni suruh tapi Kal nak Eni terangkan kenapa perlu kaitkan hal kita dengan Hasya. Tak adil untuk dia macam ni.”
“Kal tak sedar ke? Hasya tu betul-betul sayangkan Kal. Dia dah jatuh cinta pada Kal. Eni nak Kal couple dengan dia sebab Eni nak tengok sejauh mana hati Kal akan setia mencintai Eni walaupun ada perempuan lain di sisi Kal.”
Qurratuaini cuba untuk memberikan alasan semunasabah mungkin untuk menyakinkan Aiman Heykal supaya menerima cinta Hasya. Dia mahu rakannya itu gembira apabila cintanya berbalas. Dia mahu membayar hutang budi yang selama ini begitu menghantui hidupnya. Budi Hasya Alanna sememangnya amat tinggi nilainya apabila temannya itu sanggup membayarkan yuran pengajiannya semester lepas setelah kesemua wang pinjaman pendidikannya digunakan untuk melunaskan hutang pinjaman ayahnya. Mungkin dengan cara ini, jasa Hasya dapat dibalas, fikirnya.
“Baiklah, kalau itu yang Eni nak, Kal akan buat. Kal akan buktikan bahawa hati dan perasaan Kal terhadap Eni tidak akan pudar atau hilang walaupun bersama dengan mana-mana perempuan. Jadi, Eni nak Kal couple berapa lama dengan Hasya untuk buktikan kejujuran Kal pada Eni?”
“Selagi Eni tak yakin dengan cinta Kal, selagi itulah Kal kena couple dengan Sya. Jika Kal lepasi ujian ni, Eni akan terima cinta Kal. Sanggup?” Eni menguji.
“Ya, demi Eni, Kal sanggup.”
Sambil mengukir senyuman, Aiman Heykal mencapai tangan Eni yang diletakkan di atas meja. Eni membiarkan untuk meyakinkan Aiman bahawa dia bercakap jujur dan sebagai tanda satu persetujuan telah dibuat. Namun, di dalam hati, dia berdoa agar Aiman Heykal tidak akan berjaya melepasi ujian tersebut. Dia berharap cinta Hasya akan mengubah hati dan perasaan Aiman terhadapnya.
Tanpa menyedari, ada sepasang mata sedang galak memerhati tingkah Qurratuaini dan Aiman Heykal. Hatinya dipagut curiga melihatkan tangan lelaki dan perempuan yang dikenalinya itu saling bergenggaman. Bukankah lelaki itu Aiman Heykal, sepupunya yang dilihat sering bersama-sama Hasya Alanna? Pada mulanya, dia menyangkakan gadis idamannya, Hasya sudah berpacaran dengan sepupunya itu, tetapi setelah melihat perlakuan Aiman dengan gadis itu pula, hatinya jadi keliru. Bukankah gadis itu rakan sekuliah Hasya? Untuk mendapat gambaran lebih jelas, dia cuba mendekati pasangan tersebut. Setelah menukar tempat duduk yang lebih hampir dengan mereka, dia cuba melihat dengan teliti wajah gadis itu. Tangan mereka masih bergenggaman erat. Ya, benar. Itu adalah Qurratuaini. Sekumpulan dengan Hasya semasa minggu orientasi yang dikendalikannya dulu. Mereka juga rakan karib di Universiti itu. Otaknya ligat berfikir. Cuba mencerakinkan apakah makna peristiwa yang sedang berlaku di hadapannya itu. Di manakah pula Hasya ketika ini? Iman Rizal bingung...Lantas tangannya mencapai telefon bimbit Sony Ericsson yang disimpan di dalam poket seluar. Jarinya ligat mencari nombor gadis itu, yang disimpan sebagai ‘Anna ku’.

“Assalammualaikum. Hai, Hasya Alanna! Awak buat apa tu?” Suara lelaki di corong telefon bimbitnya mengejutkan Hasya.
“Waalaikummussalam. Tak ada buat apa-apa pun. Siapa ni?”
“Manusia....” kedengaran ketawa kecil mengiringi bicara lelaki itu.
“Manusia? Macam kenal aje jawapan tu...Owh, awaklah yang call saya pagi-pagi buta dulu tu ek! Awak nak apa dengan saya sebenarnya ni?”
“Hai, garang semacam je! Datang bulan ke? Hehehe.....”
Memang nak kena mamat sewel ni. Ada ke patut tanya perkara sensitif tu. Tak malu betul. Macam tahu-tahu aje aku tengah period...Ngomel Hasya dalam hati.
“Saya nak berkenalan dengan awaklah. Tak boleh ke?” Lelaki itu menyambung lagi.
Berkenalan? Sah, memang ada orang nak kenakan aku. Bukan sekali dua pernah tertipu dengan taktik nak berkenalan ni. Banyak kali dah. Terutamanya masa time sekolah dulu. Geng-geng sendiri yang buat onar. Geng ‘Prefect Hangus’. Itulah gelaran geng aku masa sekolah dulu. Geng pegawas yang tak berperangai macam pengawas pun. 10 orang semuanya. 5 lelaki 5 perempuan. Sampaikan ada yang menggelar kami ‘Ten Things We Love About Prefect’. Yelah, mana boleh pelajar lain tak suka kalau pengawas sendiri pun buat jahat. Masa spot check, siap tolong sorok barang lagi. Ironinya, semuanya memegang jawatan penting dalam Lembaga Pengawas. Dengan Ketua Pelajar (King Jeff), Bendahari (Dayah Ceti), Exco Kebajikan (Abzee Blur), Exco Keselamatan (Syakir Shark), Exco ‘Pintu Pagar’ atau Pemantauan (Hanis Ngek Ngot), Exco Perhimpunan (Farezz Ngok Ngek), Penolong Exco Disiplin (Atenten), Penolong Setiausaha (Tiya Kobeng), Ketua Platun Kawad Pengawas (Apek Loi) dan Setiausaha iaitu aku sendiri (Sya Va Sya Va)...Entah apalah gelaran yang dia orang bagi pada aku. Macam lagu hindustan je. Kiranya, kalau ada orang telefon rumah, cakap nak berkenalan, maknanya geng ‘Prefect Hangus’ la tu. Tak ada orang lain....Saja nak kenakan orang.
Hm...tapi, ini U! Geng aku pun semuanya dah membawa haluan masing-masing. Semuanya sambung belajar ke seluruh pelosok Malaysia ni. Ada di utara, selatan, timur dan barat. Ada juga dah terbang ke negara ‘Orang Putih’ dan ‘Pak Arab’. Mustahil dia orang sanggup buang masa nak kenakan aku lagi....Hasya ligat berfikir.
“Awak.....kenapa diam je ni. Marah ke? Hello....!” Lelaki itu memecah kesunyian. Hasya sedikit terkejut.
“Ha?! Awak cakap apa tadi? Chup, chup...awak nak cakap ke tak awak siapa ni? Kalau tak nak cakap, saya letak ajelah telefon ni.”
Okey, okey. Saya A.I.R...or you can call me....”
“Air....? Hari tu cakap manusia. Lepas tu jadi hantu. Hari ni jadi air dah? Awak ni betul ke tak betul ni?” Hasya mencelah. Dia sedikit tergelak.
“Perli nampak...tak kisahlah awak nak panggil saya apa pun. Manusia ke. Hantu ke. Air ke. Janji saya dapat berkawan dengan awak. Boleh tak?” Lelaki itu mula mengatur gerak.
“Oh, maksudnya awak mengaku la awak ni hantu? Sorry banyak-banyak. Saya tak berminatlah nak berkawan dengan hantu. Okay, bye..”
“Eh, awak..awak...janganlah letak telefon. Saya ikhlas nak berkawan dengan awak.” Akhirnya dia terpaksa mengendurkan keegoan lelakinya.
“Kenapa nak berkawan dengan saya pulak. Tak ada orang lain lagi ke nak berkawan dengan awak?” Nak mengayat aku konon. Tengok ayat apa pulak yang keluar...Hasya berkata sendiri.
“Saya memang suka berkawan. Meluaskan sillaturrahim la katakan....Kat dunia ni, kena cari ramai kawan. Baru hidup tak bosan. Hehehe...” Eleh, ye la tu. Iman Rizal ketawa mengenangkan niat sebenarnya adalah untuk memenangi hati gadis itu, bukan setakat berkawan...
Okeylah Encik Hantu Air, mana awak dapat number saya? Mana awak kenal saya? Saya kenal awak tak?”
“Hai, banyaknya soalan! Ni saya yang nak berkenalan ke, awak ni? Hehehe....Relax...Kita slow-slow la...Tak kan lari gunung dikejar...Saya tak kan kemana...” Eh, dia panggil aku hantu air? Kreatif, kreatif..Iman Rizal ketawa dalam hati. Riang hatinya kala salam perkenalannya disambut.
“Ei....perasan la awak ni! Siapa nak kejar awak. Siapa-siapa pun mesti curious nak tahu orang yang nak berkawan dengan dia kan...” Hasya geram.
“Satu hari nanti awak akan kenal jugak siapa saya. Just let the time telling us the truth. By the way, I hope you like them...the red roses I gave to you. I know  you love flowers...Especially roses, right?”
Owh, kad pada bunga tu ada tulis daripada A.I.R. So, bunga tu daripada awaklah ek! Ingatkan pakwe manalah yang admire saya siap hantar bunga sampai ke kelas...” Padan muka kau. Nak mengayat sangat. 


Tp kan, kalu Young Saeng yang kasi bunga kat Nurreez, tak tido mlm kot...my dreams come true tue...hihihi... ~adui...sory...sory sume...coz kaco fokus korang...sambung bace ek.....(Nurreez ni mmg gatal...)hahahak....^_^ ~

That’s right. I am the one who admire you. The one that would be your special one...someday. Bila awak dah single semula....Hope so...” Perlahan tetapi masih mampu ditangkap gegendang telinga Hasya.
“Apahal awak ni? Tiba-tiba berjiwang pulak. What a nonsense la ...By the way, bila pulak saya jadi milik sesiapa?”
“Jeffry Mirza tu ex awak kan? Bukan ke sekarang awak dengan Aiman Heykal?” Hilman cuba memancing. Dia mahu menyelongkar kebenaran. Dia mahu tahu samada Aiman dan Qurratuaini mengkhianati gadis idamannya itu. Mencari kepastian tentang peristiwa yang berlaku di hadapannya sebentar tadi. Di kedai ‘Pak Ngah Ikan Bakar’ itu.
“Mana ada! Pandai-pandai je. Tu la, lain kali kalau nak pasang spy, hire la Charlie’s Angel ke, James Bond ke....barulah maklumat tak salah. Ni entah mana-mana spy poyo la yang awak hire...” Pandai pulak aku loyar buruk...
“Eh, tak main la spy-spy ni! Saya guna instinct je. I’ve a strong sixth sense, you know.”
“Awak, ada call masuk la. Kita cakap lain kali je la ek.” Panggilan Aiman menanti.
“Pakwe call ke...?Okeylah, salam. Good night, sweetheart...” Iman Rizal mengakhiri bicara. Hasya diam membatu. Sweetheart? Ei, geli ketiak aku...! Hasya tergelak.
“Dia single. Bukan couple dengan Aiman. Ada chance la. Hehehe...” Iman menarik nafas lega.

Sejurus kemudian, Hasya lantas menjawab panggilan yang entah dari siapa. Dia terlupa melihat nama pemanggil di skrin. Punat ‘angkat’ ditekan tanpa perasaan.
Hello...Sya. Tadi cakap dengan siapa? Engage je. Kal ganggu ke...?” Suara itu kedengaran begitu lembut di pendengaran Hasya. Mahu memujuk mungkin. Tapi, kenapa Kal? Bukankah sepatutnya Abang Kal? Hasya pelik...
“Tak ada sesiapa. Tak, tak ganggu pun...!” Lambat dia menjawab. Sakit hati masih bersisa terhadap lelaki itu. Itulah, nak cancel tak nak cakap awal-awal. Geramnya....
“Dah nak tidur?”
“Belum...”
“Dah pukul berapa dah ni! Ke nak abang dodoikan...Baru dia boleh tidur kot...” Abang? Dia? Pulak dah...Aiman ni salah makan ubat ke apa? Kot ya pun nak pujuk, tak kanlah sampai bertukar jadi bahasa jiwang. Hasya bertambah pelik.
“Sya, datang kat abang kejap. Abang kat depan blok Sya ni. Cepat sikit tau. Nanti nampak kat park guard, ada adegan police entry pulak. Cepat ek?” Talian dimatikan.
Ha? Depan blok? Gila apa dia ni. Dah pukul berapa dah sekarang? Buang tabiat ke apa nak jumpa aku waktu-waktu begini? Pukul 12 tengah malam pulak tu. Hasya bertambah, tambah, tambah pelik. Namun, dia tetap mengatur langkah ke depan blok. Mahu memastikan Aiman tidak berbohong...
“Abang Kal? Abang Kal buat apa malam-malam kat sini? Ada hal penting ke?”
“Ha’a. Penting sangat. Sampai tak boleh nak tunggu esok dah...”
“Benda apa yang penting tu?”
“Abang rindukan Sya...”
Zupp....Terasa darah di dada mengalir terus ke muka. Wajahnya terasa panas. Telinganya berdengung. Lidahnya terasa kelat. Hidungnya seakan tersumbat. Matanya seperti mahu juling. Benarkah apa yang didengarnya ini? Berhalusinasikah dia? Hasya Alanna tidak mampu berfikir apa-apa. Dia terkedu.
“Sya tak rindukan abang ke? Tadi abang memang nak keluar dengan Sya, tapi something turn up. Tak boleh nak elak. Abang minta maaf ye, sayang...” Sayang? Isy, apa ke halnya dengan Abang Kal ni. Berdiri bulu tengkuk aku. Pujuk ke apa ni?
“Sya, Sya rindukan abang tak? Sya sayangkan abang tak?” Aiman Heykal semakin menghampiri. Posisi dari menyandar di kereta Honda Jazz kesayangannya kini berubah dengan berdiri tegak betul-betul di hadapan Hasya.
“Abang Kal...tak eloklah macam ni. Lagipun dah malam sangat ni. Abang Kal balik dulu ek. Bye...” Hasya terus berlari ke bilik. Fikirannya kacau bilau. Wajahnya dibenam ke bantal. Jantungnya berdebar laju. Kapilari darahnya seakan-akan mahu pecah. Apa sebenarnya yang terjadi ni? Pusing-pusing...





 Alamak...tetiba terlepas masuk plak skandal Nurreez yg terbaru ni....oh, KhairulFahmi...hot..hot..hihihi...~abaikan yer...mengarut tol Nurreez ni~ dh...smbg blk pembacaan anda k..

Tiba-tiba telefon bimbitnya memainkan ring tone kesukaan. Ada panggilan menanti. Aduh, kalut...
“Sya....kenapa Sya lari...Tak kesian kat abang ke? Penat je abang tunggu nak jumpa Sya tau. Sejuk pulak tu kat luar ni.” Aiman mula memasang jerat.
“Abang Kal, kenapa ni? Tiba-tiba Abang Kal macam ni, buat Sya takut la. Cakap bukan-bukan pulak tu. Abang Kal okey ke?” Hasya cuba mencari kata yang sesuai walaupun bibirnya seakan menggeletar untuk bersuara.
“Mana ada abang cakap bukan-bukan. Abang cakap benda yang betul. Benda yang benar-benar lahir dari hati abang. Sya tanya abang okey ke tak kan? Mestilah tak...Otak abang fikirkan Sya. Badan abang demam rindukan Sya. Hati dan jiwa abang mahu Sya.” Aiman cuba mencari ayat yang paling power untuk kelentong gadis naif itu, Hasya. Ei, gelinya! Ah! Asalkan aku dapat buktikan pada Eni dan menggenggam cintanya, apa sahaja aku sanggup lakukan walaupun terpaksa lukakan hati insan lain. Bentak Aiman di dalam hati.
“Apa Abang Kal merepek ni. Abang Kal mamai ek? Itu la, tidur tak nak basuh kaki dulu. Dah ngigau sampai ke blok Sya, siapa yang susah? Sya jugak...Hehehe....” Ketawanya seakan bergetar. Haru, haru...
You know it ain’t true, right? Sya, kita couple ek? Abang sayangkan Sya. Sangat-sangat. And I know that you love me too. I want to spend my whole life with you. Please...!” Aiman sendiri terkejut dengan kata-katanya. Jiwangnya ayat. Kalau tak cair ni, tak tahulah...Cairlah, Hasya. Cairlah...
“Ha!?” Hasya terpempan. Dia tidak percaya. Mimpi sudah jadi kenyataankah. Fantasi bertukar ke realiti? Macam mana nak jawab ni....nak jawab yes ke? Okey ke? Mak, help me...
“Jawab je yes, Sya. Abang tahu, itulah jawapan yang ada dalam hati Sya kan...” Aiman seolah-olah memahami. Seperti dapat membaca isi hatinya. Dahsyat tu...
Bermulalah bab baru dalam hidup Hasya Alanna sejak malam itu. Meninggalkan bab ‘zaman solo’ dan beralih ke bab ‘perhubungan istimewa’. Tidurnya malam itu dibuai dengan lagu ‘Kau Ilhamku’ dendangan kekasih hati, Aiman Heykal sambil diiringi petikan gitar. Adakala terdengar jeritan Nik dari katil sebelah. Bising katanya.
“Esok hari minggulah. Sibuklah kau. Tidur je la. Bukan aku kacau kau pun. Nak layan awek sikit pun tak boleh. Kacau daun betul.” Terdengar Aiman Heykal membebel kepada Nik. Hati Hasya berbunga gembira....
Bagi Aiman pula, misinya sudah berjaya. Misi mencairkan hati seorang gadis telah terlaksana. Yang tinggal hanyalah meneruskan permainan itu dan membina kepercayaan Eni terhadapnya.
“Sya..Sya” Aiman menyebut-nyebut nama gadis itu sambil tergelak kecil. Bangga kerana hanya dengan sekali percubaan, Hasya Alanna berjaya dijinakkan. Jari-jemarinya menyentuh pula gambar Qurratuaini yang diletak kemas di dalam laci meja belajarnya.
“Oit, bang. Nak angau pun tunggu la esok ke....aku nak tidur ni. Tak habis-habis dengan Sya, Sya, Sya...”
Spoil la kau. Orang baik punya tengah layan perasaan ni....”
“Abang....jom la tidur...Mai sini Sya dodoikan ye....Eeiii...Geli aku bro..Hahaha...” Sambil suaranya dialihkan sedikit menyerupai perempuan.
“Kurang asam kau Nik...Tidurlah...!”
Pap....lampu ditutup. Namun, Aiman Heykal masih tidak lena tidur memikirkan Qurratuaininya yang semakin hampir dalam genggaman. Hasya Alanna? Ahhh...gadis itu bukan sesiapa dan tidak akan jadi sesiapa pun...

Kan best kalau dlm setiap tidurmu, Young Saeng ada Nurreez....ini tak...Nurreez je yang asyik mimpi Young Saeng, Young Saeng, Young Saeng...aduhai.....^_O

Kau dan aku...
Punya rasa yang sama...
Sama-sama sayang, sama-sama suka...
Aku dan kamu...
Punya cinta yang sama...
Sama-sama rindu, sama-sama memuja..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...