Nurreez's Lurvely Lalink~>

Monday, November 8, 2010

Pengenalan kepada watak novel ~>Andai Esok Hari Terakhirku...

couple Pictures, Images and Photos

Aiman Heykal :
Maafkan aku kerana tidak mampu memilih dirimu. Maafkan aku kerana cinta ini bukan untukmu. Maafkan aku kerana jiwa dan sanubari ini setia padanya. Maafkan abang, Hasya...

Ahmad Iman Rizal:
Kau bukanlah yang tercantik....Namun, padaku kau yang teristimewa....Hasya
Kau bukanlah yang paling menarik....Namun, kau punya tarikannya....Alanna
Kau hanyalah gadis biasa....Kau juga luar biasa....Hasya Alanna.

Jeffry Mirza :
Ku kata cinta itu dusta, kau kata cinta itu setia. Ku kata cinta itu pura-pura, kau kata cinta itu bahagia. Ku kata ‘aku cinta padamu’, kau kata itu palsu. Mengapa sukar untukmu menerima sedangkan kau jugalah yang membuatku percaya? Percaya bahawa kita adalah cinta.

Nik Aszmeer Iszkandar :
Cinta bagiku hanyalah khayalan. Mereka yang setia bercinta adalah mereka yang bodoh! Mengapa perlu setia sedangkan kita punya banyak pilihan? Mengapa perlu percaya kepada cinta jika cinta bukanlah sesuatu yang boleh dipercayai? Cinta hanyalah suatu permainan....Ya, permainan.

Hasya Alanna :
Antara pasir dan pantai...di situ ada setia
Antara gunung dan samudera...di situ ada percaya
Antara lelaki dan wanita...di situ ada cinta
Setia, percaya dan cinta....di mana kan ku temuinya?
Di gunung, di pantai atau di samudera ?
Mungkin, lelaki itu punya jawapannya......

Qurratuaini :
Kau perempuan biasa...Hanya biasa di mataku...di mata sesiapa...
Namun, mengapa kau selalu peroleh segalanya...
Peroleh cinta daripada mereka yang luar biasa...
Peroleh kasih daripada lelaki yang ku puja...
Peroleh bahagia sedangkan hatiku luka melihatnya...
Ketahuilah...
Suatu masa, kau akan terima pembalasannya...

Nur Syamira Syifa :
Dengan duit, kan ku beli cinta...
Dengan duit, kan ku beli sayang...
Dengan duit, kan ku beli bahagia...
Ya...Dengan duit jugalah, ku kan mampu peroleh segalanya...

Inilah watak2 yg Nurreez wujudkan khas untuk novel nie...
Ada watak yang Nurreez ambil daripada orang yang Nurreez kenal...
Ada juga watak yang tidak ada kena-mengena kewujudannya dengan sesiapa...
Watak heroin adalah Hasya Alanna tetapi untuk heronya, Nurreez belum dapat tentukan sesiapa lagi...Antara Aiman Heykal ataupun Ahmad Iman Rizal...
(penulis sendiri confuse nak buat pilihan....apa daaa...haha)
Ini baru falsafah watak masing2...Apa yang setiap watak pegang dan percaya dalam hidup...Kiranya gambaran secara kiasan peranan watak2 tersebut dalam novel ni..

Nurreez akan sentiasa update sambungan novel ni dari masa ke semasa...Sinopsis penuh pula sedang dalam pembinaan...Dah siap nanti Nurreez post k...Tunggu...hihi

Sebelum ni, tajuk novel ni kau takdirku di syurga...tp Nurreez nak tukar la...n sdg pikir tajuk len..hihi

Diharapkan korang dapat support Nurreez untuk melakukan yang terbaik dalam menghasilkan novel sulung Nurreez ni k..;)

5 comments:

nu0n jana said...

x sabar nk tgu sinopsis di post...haha

zahidah zahrin said...

wah..interesting~
watak da menarik
mesti best...=)

Nurreez Nurizan said...

jana : haha...sabaq2...t aku post...hik3

ida : yeke interesting???? hihi..ni yg lg semangat nk ciapkn nie...maceh tau...teruskn sokong yer...;)

Anonymous said...

leh wat airmata mahalku meleleh bila mbacanyer ijan..he3..cinta ni bnyk dugaannyer ijan..so kena r kuat tok mharunginyer..n xsemestinyer kt kena wat 23 perkara 2 utk bg tahu dia betapa kuat cinta kt pd dia..klu btol dia sygkn kita dia sndr leh merasainya sndr..he3..cehhh ade gaya x jd novelis??he3

Nurreez Nurizan said...

anonymous : sowi yer...boleh plak nurreez xpasan komen nie...hihi..yup..xsmstinya kita kne wat sume tu tok nyatakan cinta..mgkin xperlu pn..cz kdgkala pa yg kita wat akhirnya tak dihargai..what for?kn? huhu...BTW, nie sape ek? gune anonymous xknal la..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...